Gepost door: Tom Staelens | 06/02/2009

Aankomst in Shanghai

Hallo iedereen.

Ben zojuist in Shanghai op mijn appartement toegekomen! Is echt supergroot.Foto’s volgen nog.
Shanghai is echt niets in vergelijking met België, ik weet echt niet waar te beginnen.
Zullen beginnen met de vlucht. Eerst 2.30 vliegen van Brussel naar Helsinki. Die vlucht ging snel voorbij. Daarna, toegekomen op Helsinki, gingen we op zoek naar iets degelijk om te eten, tegen een degelijke prijs. Dit viel niet direct mee, maar na lang zoeken toch “iets” gevonden. Dan wachten op onze vlucht naar Shanghai. 8.15 vliegen! Niet iets om echt naar uit te kijken. Toen we goed en wel op ons vliegtuig zaten, omgeven door een massa Chinezen, bleek dat het vliegtuig al een uur vertraging ging hebben door ijzel op het vliegtuig. Het vliegtuig viel heel goe mee…buiten dan dat we er UREN op zaten. We hadden een klein schermpje met oortjes voor tv te kijken, films te zien, games te spelen… en 2 uurtjes slaap, wat geen sinicure was met alsmaar doorratelende Chinezen. Naast Michaël zat er een Chinees, die quasi de hele vlucht sliep. Maar als hij even wakkeer werd, dan had iedereen het geroken. Want dan opende deze een zakje met “koekjes” of “chips”, maar de geur die hieruit ontsnapte… niet te harden!
Oké, en dan het grote moment, Shanghai! We kwamen toe!

We werden opgepikt door een chinees meisje (niet de knapste, maar viel mee, jennifer genaamd) van het bedrijf, die ons naar buiten leide om daar door een “busje” naar ons appartement te rijden. En daar begon ons eerste grote avontuur! Autorijden in Shanghai, ik zou er mij niet aan wagen. (Cé, zelf jij zou meerder maal nadenken hierover) De grootste wagen heeft (meestal) voorrang in het verkeer, en inhalen langs rechts is een optie (dito voor pinkers). Je rijdt waar je wilt, en hopen dat de wagen voor, naast of achter jou het niet op jou gemunt heeft. Als voetganger risceer je je leven! wow! Onderweg reden we meerder maal bijna een chinees of 10 omver. GEVAARLIJK!
Oh, voor ik het vergeet. Wanneer je dorst krijgt tijdens het rijden, zelf op de grote baan, dan stop je even, drink je iets, en dan gewoon weer gaan 😮

Ons appartement is echt wel groot, met een toch wel mooi zicht, mocht het niet zo mistig zijn vandaag. Maar foto’s, zoals al eens gezegd, volgen later.
Ik ga nu even afsluiten, uitpakken, douch’ken nemen, en dan gaan we iets eten met Pascal (onze baas). Wanneer ik tijd heb, kom ik weer mijn laatste verbazingen hier verder optypen.

Groetjes vanuit Shanghai!
Michaël, Niels & Tom

Responses

  1. Ik zit met m’n tasje koffie voor de pc, ’t is hier nu 7u15 !
    Ben blij te lezen dat jullie goed toegekomen zijn .
    ” Twee uurtjes slapen maar ” ??…véél plezier met de jetlag die nu nog moet volgen !!!

  2. kben blij dat jullie goe zijn aangekomen, geniet van de leerrijke ervaring en tommeke hou me op de hoogte e
    xxx
    Katrientje

  3. Dag Staelens en Co.
    Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen! Das toch al een eerste obstakel overleefd, zo te zien zullen er daar in Shanghai nog vele volgen met da verkeer.;)
    Tis hier nu 12u30. Ik ben namelijk pas wakker, door u mama.:p

    Allé, geniet ervan eh!! Feest er nog op los dees weekend.:D

  4. 20.38 het is mij gelukt om mij als volger op je blog te melden.
    Geen hulp van de vrouwelijke kant. W.E is begonnen en komt niet meer uit haar zetel.
    Morgen zal je dit bericht zien.
    Zij maar zeker dat we je elke dag volgen.Op^je blog natuurlijk.
    Slaap wel.
    Papa

  5. 好的早晨 Tom!
    Da zou ‘goeiemorge’ moeten betekene, maar of het ook effectief juist is..jah da weetek gewoon ni.
    Kzal u altijd op de hoogte houden van Juve’s matchen, en kzal u ook nog wa meer info bezorge over den China Open; aangezien u da waarschijnlijk allemaal o zo interesseert 😉

    Amuseerd ulle daar 🙂
    Veel groetjes en ne goeiendag aan dieje chinees daar
    Mich

  6. haaiii tom
    tis nu pas de 1ste keer da ik het lees omdat ik u blog niet vond =p
    ik heb al zo een foto gezien van die winkel, zoveel lichtjes !! is da daar overal zo ??
    ik vroeg mij dat af =D
    ik hoop da je mijn sms al hebt gekregen ik had het wel de 5e gestuurd maar waarschijnlijk me da ge zo ver zijt ga ge da pas later krijgen…
    ik ga proberen van nog zoveel mogelijk te schrijven =D
    xxx elien u toffe nichtje =p
    xxx

  7. jaat heb je sms’je gehad Elien 🙂 thx. jep overal zoveel lichtjes s’avonds… zal je nog wel heel vaak zien op de foto’s die zullen volgen.

  8. Dag Tompi!

    super om elke stap je zet mee te volgen. ik wacht vol ongeduld op de nieuwe foto’s.
    Vertel eens iets over wat er van u gevraagt wordt op het werk?

    Heeft die gay-kader een mooi plaatsje gekregen?

    dikke kussen, en een klein wiebeldansje in mn gedachten…


Geef een reactie

Categorieën

