Gepost door: Tom Staelens | 26/02/2009

website maken aan webdesigner uitgelegd :o

Hello eenieder,

Weet dat het de laatste tijd hier vrij stil is geweest. Komt eigenlijk door het feit dat onze “derde man” weg is sinds vorige week tot komende zondag naar Peking. Hij is voor het werk naar het lab van AuthenMetric, om meer onderzoek naar de producten daar te kunnen verrichten. Punt is nu, dat hij de enige is met een degelijk werkend fototoestel. Daarmee dat we geen foto’s kunnen trekken, en onze bezoeken aan de stad wat uitstelden.

Verklaring van mijn titel: werk al vanaf het begin dat ik hier ben met een chinees webdesigner. Onze opdracht voor hem was: “maak een website met het Joomla! CMS (content management systeem).
CMS staat voor het feit dat op een site je heel makkelijk nieuwe teksten kunt toevoegen op de site, zonder hiervoor aan de rest van het design iets aan te moeten passen. Dit is dus niet zoals een gewone website, waar je alles in één keer maakt, text incl.
Probleem met Chinezen in het algemeen is, dat wanneer iets werkt op oude manier, ze het nut niet inzien om dit op een nieuwere manier te doen, zelf al zou deze nieuwe manier efficienter kunnen zijn.
Dus ergens vorige week bemerkte ik dat bepaalde functies van Joomla!, die ons leven beduidend makkelijker zouden maken, niet werkten. Toen heb ik me voor een tijdje verdiept in hoe Joomla! werkt en hoe dit allemaal gestructureerd moet worden. Blijkt, onze webdesigner heeft alles op een totaal andere (eigen) manier ontwikkeld heeft, waardoor heel wat (de meest belangrijke) eigenschappen verloren waren gegaan.
Maandag had ik dus een vergadering met onze webdesigner, zoals alle andere weken. Alleen deze week heb ik hem op al zijn ‘fouten’ moeten wijzen, en hem het hele Joomla!gebeuren moeten uitleggen. De laatste dagen heeft hij dan bij ons op kantoor gewerkt (werkt normaalgezien van thuis uit), en heb ik hem in alles moeten ‘begeleiden’, van hoe alles moest werken en gedaan worden. Dinsdag had hij dan uiteindelijk alles goed en wel door, en nu lijkt alles een stuk vlotter vooruit te gaan 🙂 Er is wel nog wat werk, maar eerder details. Hoop nu dat de site zo snel mogelijk (eind volgende week?) online zou kunnen komen. Zo kunnen ook jullie mijn werk van de afgelopen dagen bewonderen 🙂

Wat gebeurde er hier zoal voor de rest? Eigenlijk beduidend weinig. Normaalgezien gaan we morgenavond eens het avondleven hier in Shanghai uitproberen. Maar voor de rest, door het slechte (veel regen en wind) weer, is het hier vrij kalmpjes. Zijn ondertussen wel al eens op zoektocht geweest in het sportcomplex. Maar momenteel blijft dit een doolhof, en bleken we niet in staat te zijn om ergens een onthaal te vinden om te kunnen reserveren voor 1 of ander sportgebeuren :(. maar daar gaan we ook dit weekend eens werk van proberen te maken.

Chinese les gaat goed vooruit, begin hoe langer hoe meer iets te verstaan als iemand ons iets in het Chinees probeert uit te leggen op resto. Ben ik al heel blij mee 🙂 oohja, voor zij die skype hebben, of me (raar maar waar) te hard zou missen, mijn skypeadres is: stompiedompietompie

Alleh, ‘k ga het hier eens bij laten, denk dat ik ondertussen wel weer wat heb goed gemaakt 🙂
Zal, eenmaal Niels terug is, eens zorgen voor wat nieuwe pics op m’n blog, zoals ik met stokjes aan het eten ofzo. Will see.

Slaapwel, tt een volgende,
Greetz from Shanghai!
Tom

Responses

  1. Jawatte meneer deelt daar goed de lakens uit 😀
    Zou grappig zijn moest, eens online, die site bestaan uit gewoon een titelke en een foto 😛
    Neenee, wa voor site moet da nu weeral worde ?

    Tzou wel stoer zijn, nu dajje toch in China zijt, om het is tege ne chintok op te neme in e potje pingpong

  2. wat is dat voor iets ‘joomla’ dat is nog van in den tijd van de egyptenaren

  3. Pas maar op dat die chinezen je niet in de bak steken omdat je het als westerling beter (wil)weten.
    Allez doem maar zo voort. Dan moet ik je geen geld opsturen als je in de bak zit.
    papa

  4. Straks houden ze JOU daar en sturen ze diene chinees naar België :-p

    o ja, als jullie het nachtleven in duiken komen jullie misschien Eddy Wally tegen want die is daar gekend en zeer geliefd 😉

  5. Volgens mij heeft hilde een stille voorliefde voor eddy wally,tege mij zei ze precies hetzelfde…
    ajaj,staelens en het nachtleven,da voorspelt ni veel goeds. de staelens gaat daar een legende worden,altijd als er nen belg naar shangai gaat gaan die chinezen het hebben over de kleine kalerd die op een ietwat marginale manier achter de meisjes danste,om dan uiteindelijk met een shemale de toiletten in te duiken…

  6. ik heb skype, maar geen koptelefoon, die past niet indat gaatje

  7. dag tom
    wij hebben je gemist
    maar van dat laatste versta ik niet veel,dat gaat boven mijn petje
    en daarbij peter en ik zijn naar de zee geweest dus kon ik niets laten weten.Hier is het redelijk goed weer nu stop ik maar ;tot later
    meter

  8. dag tom
    ge slaapt waarschijnlijk al
    want hier is al bijna avond
    we hopen binnenkort iets van je te lezen
    veel kusjes
    meter

  9. dag Tom, hoe is het daar nog? Is jullie site nu al on line en zo ja, kunnen wij die ook bekijken? Zijn jullie nu al ergens aan het sporten geraakt? En valt het nachtleven mee? Veel vragen in één keer hé. Hier niet veel nieuws, het leven gaat zijn gewone gangetje. Cé is gisteren gaan draaien (DJ) in Gent, Mic volgt nog steeds Juventus op de voet,…
    Veel groetjes van ons allen
    Hilde

  10. zeg maar Mich

    btw forza Juve, Staeles e dinsdag een beetje beter supporteren als de vorige keer eh :p

  11. leeft ge nog, of ben je in de winterslaap


Geef een reactie

Categorieën

