Gepost door: Tom Staelens | 08/03/2009

1/3 !

Hallo eenieder

‘k weet dat het hier een tijdje echt stil is geweest. We hebben hier wat internetproblemen gehad. Internet ging een tijdje nog amper, dan helemaal niet, en nu terug wel. Vandaar dus heel stilletjes hier op mijn blog.

Vandaag een historische dag, 1/3 van mijn trip is gepasseerd! Spijtig genoeg brengt dat ook een kamerwissel met zich mee. Dus ga ik van de grootste kamer, naar de kleinste kamer. Van een dubbel bed naar een klein bedje 😦 . Zware tegenvaller. Zijn nu bezig met alle lakens te wassen.

En dan nu een samenvatting van mijn week. Denk dat ik was gestopt bij vorige vrijdag middag ofzoiets.

Vorige week vrijdag ben ik weggeweest samen met een Engelsman, een Amerikaan en een Chinese. De Engelsman was ik één van mijn eerste dagen hier in Shanghai tegengekomen, op zoek naar een toilet in één of ander shoppingcenter. Toen mee beginnen babbelen. Hij had toen zijn nummer gegeven en zei als ik eens weg wou gaan, ik maar iets moest laten weten. Dus vorige vrijdag stuurde ik een berichtje, en wat later was ik ergens in Shanghai met Mat (Engeland), Corry (Amerika) & Xiang (China). De club/bar noemt C’s. Is een soort van underground Irish club, met heel goedkope drank, toffe muziek, … Echt tof. Hebben ons daar toen echt supergeamuseerd, en direct afgesproken voor de week daarop (= eergisteren) .

Dan zaterdag en zondag waren zeer kalm (lees: rest wou nogaltijd niet uitgaan!). Zijn juist zaterdag of zondag eens naar wat winkelstraten gegaan. Supergrappig wel, als je hier ergens een winkel binnengaat, heb je direct een schaduw! Zo gingen we bv. Esprit binnen, en na een halve second was er een meisje van de winkel (zeer knap, dat wel) die ons de hele tijd achtervolgde 🙂 grappig 🙂

Dan de week, niets speciaals gebeurd, buiten dan heel wat internettrouble. Gewoon werken aan de site dus (die nog niet online staat, maar zal niet zo lang meer duren. Mijn taak was het zoeken achter een goede webhoster, voor onze site http://www.authenmetricglobal.com op te zetten. Normaal zou deze woensdag denk ik online moeten staan. Met wel nog heel wat werk aan, maar toch.

Oh, ook nog een supertoffe opdracht voor werk die Mich en ik kregen: neem iemand voor het bedrijf aan 🙂 moeten dus een brief schrijven waarin we mensen vragen om te solliciteren voor een bep. job, die CV’s uitpluizen en daaruit een groep selecteren, en dan sollicitatiegesprekken afnemen, met een vertaalster er bij. 🙂 Lijkt ons echt wel super om te doen 🙂

Dan komen we bij nu vrijdag. We (dit keer met Mich en Niels) zijn samen met Mat, Corry en Xiang terug uitgegaan naar C’s. Was echt weer super! Zijn tot iets na half 5 daar gebleven. En heel wat nieuwe mensen leren kennen, zowel buitenlanders als Chinezen. Mijn gsm is weer wat nummer rijker geworden (en oh jah, ook het nummer van een Chinees meisje 😉 , maar vraag me niet naar haar naam, onmogelijk te onthouden. Haar engels naam is Joyce; Hier nemen heel wat Chinezen een Engelse naam voor het makkelijker te maken op werk, of met buitenlanders 😉 ).

Zaterdag was uitslaapdag. Lekker lang in bed blijven liggen niets doen 🙂 Ik wou diezelfde avond terug uitgaan, maar dat was blijkbaar iets te veel voor mijn roommietjes 😉

En dan nu zondag. De kuis van de kamers, de verhuis , … en straks naar iemand van het werk, (1 uur wel daarvoor onderweg :-O ). Daar gaan we iets gaan eten en drinken omdat een vorige stagair van bij Pascal, die hier is blijven plakken, terug voor even naar België keert, om zijn diploma te halen.

Dus ga mijn blog hier afsluiten. Zal proberen nu iets vaker berichtjes te zetten, en proberen wat foto’s te trekken. Ga nu mijn nieuwe kamer inrichten, en dan me klaarmaken om weg te gaan.

Groetjes vanuit Shanghai!
Tom

Responses

  1. Geniet nog maar van die overblijvende “2/3” , ….want de tijd gaat snel .
    Ik hoop dat je daar niet “gaat blijven plakken” zoals die andere stagiair .
    Hopelijk heb je deze week wat tijd om foto’s te maken en te plaatsen , want we zien er allemaal echt naar uit !

  2. Nu ge het toch over een Joyce hebt… weet ge al da Joyce armirotto (tuningsalon een aantal jaar geleden,remember?) 1 van de vrijgezellen is in temptation island? ze is wel nog ni te veel in beeld geweest ma volgens mij spaart ze het beste voor later…
    zijt ge zeker dat een vrouw is u joycke? ik stel voor dat ge er 1 van dees is foto’s van post en dan zullen ik en cé ons deskundig oordeel vellen over het al dan niet shemale zijn.
    allé als ik het zo hoor zijt gij daar den echte partypooper! mooi zo! hebt ge uwe pinguindans al is geshowd?
    allé bon kga u late kga gaan trainen voor de cross…
    houd u goed en begint stillekes aan al maar te spare voor uwe welcome back to belgium drink eh! 😉

  3. Jawatte die chinezen daddu constant zitten tachtervolge in ne winkel :s ejje dan echt nix van ‘godmiljaaar bollet toch’is af’ :s ?
    Ofjah ge zegt da’t een knappe was, ging ze ook mee int paskotteke? Kwestie van extreem goede klantenservice..

  4. Ja, amaai, twas idd stil ier op uwen blog. En zoals ronald al zei, het is idd een feit dat die Joyce meedoet aan temptation Island, zooo knap vindek ze tog nimeer zelle, maja, goe in beeld was ze nog niet te zien.:P

    En daar gade wel de pannen van het dak fuiven, en ier in België moeten we u bekan meesleuren… tss tis erg.;)

    Ik wacht dus ook zoals iedereen hier vol ongeduld op FOTOOOOO's en zet er ook maar een paar bij van u "potenieel" vriendinneke Joyce. Dan kunnen we(Ron & Ik) ons deskundig en onfeilbaar oordeel vellen.:D

    Over de pinguindans gesproken, vergeet ook de andere dansen niet; de Sint Bernard, De Kolebrie, de kuikentjesdans, … 😀
    Ge zult daar dan zeker onsterfelijk worden op den dansvloer!! Hehe.

    Alle kga verder Tv gaan zien si.

    Tjuuus

  5. dag tom
    blij van nog iets te vernemen
    de tijd gaat toch vlug voorbij
    je bent al meer dan een maand in china
    ben je mijn tijgerbalsem niet vergeten? of kijk je teveel naar de vrouwelijke spleetoogjes ?
    EEN DIKKE KNUFFEL VAN
    METER

  6. ik dacht dat ge naar china ging voor uw stage, welk vak is achter de meiskes lopen, sport zeker

  7. Of euh biologie..

  8. allé meneer de ” professionele webdesigner ” zet hier is wa foto’s op ! En hoe zit het daar ? Nog ni te veel heimwee naar onze frieten, bicky’s, pintjes, kickertafels… ? Zijn ze daar nu allemaal kleiner as u behalve die shemales met hoge hakken enzo 😉 ‘ T amusement nog e man !

  9. Dag Tom,
    Ik heb juist kennis genomen van jouw nieuw perikelen van de laatste dagen…Hoe voelt het aan om als ‘ kleine belg’ daar in dit reusachtig land te vertoeven? Ik veronderstel dat je daar van de éne verrassing in de andere belandt en dat je je moet voelen zoals Alice in wonderland! Of is het niet zo? Over die Joyce valt zeker véél te vertellen gezien al de reacties die je krijgt.. Hoe verloopt de verdere ‘ kennismaking’ ??
    Toch een beetje vertellen over het voetbal hier; Club begint te herleven. Ze hebben de derby gewonnen met 1-3!! maar staan nog altijd 10 puten achterop …jawel Anderlecht en 8 op Standard. Gisteren was een slechte dag voor Mich want Juventus werd door Chelsea uitgeschakeld: 2-2 na 1-O verlies daar. Real Madrid kreeg een 4-O pandoering bij Liverpool!!! Bayern won met 7-1 tegen Sporting Lissabon! Binnen 10 minuten begint Man U-Inter Milaan, Barcelona-Lyon, AS Roma-Arsenal;allemaal prachtige affiches. Jij kan dat daar niet volgen veronderstel ik?
    Wij hopen dat jij daar een fantastische levenservaring doormaakt; die 3 maanden zullen je wel voor altijd bijblijven. Geniet met volle teugen daar in het verre Azië en zie dat je ons later wat wijzer kunt maken over die, voor ons, onbekende wereld. Drink maar ne goeie op ons gezondheid!!
    Nen dikke knuffel van ons allemaal en tot héél binnenkort.Zoals je pa schreef; stuur ons op tijd vers beeldmateriaal, zodat we ons een klein gedacht kunnen maken van het dagelijkse leven daar…………

    Hilde en Yves


Geef een reactie

Categorieën

