Gepost door: Tom Staelens | 21/03/2009

mislukt museumbezoekje

Hello!

Op zondag kreeg ik plots een berichtje van A’Xiang (zie 3de foto), of ik met haar naar het “Shanghai Museum” museum wou gaan.
Waarom niet, dacht ik, dus een uurtje later was ik klaar en vertrokken we naar People Square.
Komen we aan het museum aan om 16.02, gaat de deur juist voor onze neus toe!
Blijkt dat het museum om 5 uur sloot, maar om 4 uur kan je niet meer binnen! wat een tegenvaller!
Hieronder zie je het museum

Doordat we dan niet naar het museum konden gaan (wat we dan woensdag hebben gedaan), zijn we naar de overkant van de bund getrokken.
Echt supermooi zicht daar! (zie foto)

Dit klein uitstapje was dus samen met A’Xiang (zie foto).
Was wel grappig, ik kan amper Chinees, zei kan niet zo heel goed (maar wel genoeg) Engels.
Hebben we elkaar (met behulp van een vertaalboekje 😮 ) wat Chinees en Engels geleerd 🙂

Dit zijn enkele foto’s van enkele mooie gebouwen daar.

’s Avonds is Mat (persoon die ik ken van Engeland), de vriend van A’Xiang ons komen vervoegen, en zijn we iets gaan eten met uitzicht op bovenstaande foto’s 🙂
Was lekker, zo allemaal verschillende gerechten op tafel, en kies maar wat je allemaal wilt eten 🙂

En dan een grote sprong vooruit naar gisteren (vrijdag) avond! Weer KTV (karaoke).
Dit keer met wat engelmannen er bij 🙂 Was echt weer lachen.
En dit keer, met een filmpje waarop we “zingen”

Responses

  1. dag tom
    hier is het al een paar dagen lente.we vinden dit wel fijn
    nog geen goesting om terug te keren? OF HEBT GE HET DAAR Te goed,
    tot later
    een dikke knuffel
    van meter

  2. ‘k Zie dat jullie chinese collega’s daar ferm met jullie aan ’t lachen zijn !!!
    ‘k Zou ook eens een filmke willen zien waarop jullie in ’t chinees praten of zingen …hahahahahaha

  3. “of ik met haar naar het “Shanghai Museum” museum wou gaan.”

    — aah het ‘shangai museum’ is een museum

    “Waarom niet, dacht ik, dus een uurtje later was ik klaar”

    — zoveel tijd nodig om u haar goe te legge ? :p

    “En dan een grote sprong vooruit naar gisteren”

    — een sprong vooooruit.. richting gisteren.. huh ?:p

    _____

    Dan heb ik nog een volkomen oninteressant weetje over de tweede foto die valt onder de categorie ‘enkele mooie gebouwen’:

    Het gaat over da gebouw dat lijkt op een gebouw met vanbove een trapeziumvormig gat in. Oorspronkelijk was de bedoeling dat da gebouw vanboven een gat zou hebben in de vorm van een cirkel. Maar de chineze zagen daarin dem bol vanop de japanse vlag.. Dus is het een trapezium geworde.
    Persoonlijk zou ik geopteerd hebbe voor ne klavere of een schoeppes, maja ik heb geen diplom architectuur dus kem daarover nix te zegge..

    (da weetje over da gebouw is genen onzin, voor alle duidelijkheid)

  4. hehe funny
    tis daaar nog altijd vré fun precies:p
    geniet er nog maar van
    xxx
    Katrientje

  5. michke waarde wa zat jong ?


Geef een reactie

Categorieën

