Gepost door: Tom Staelens | 28/04/2009

hulp gevraagd!

Hallo,

Gisteren vo Mich’s afscheid is er iemand van’t werk (Jennifer, onze chinese leerkracht) voor ons komen koken πŸ™‚
was grappig. Der waren 3 gerechten,
– ei met tomaat-achtig,
– rijst met groene peper en varkensvlees
– en dan:
ze wou iets maken met “Starch” (soort bindmiddel) met water voor pannekoeken.
Maar hoe vaak we het ook probeerden, het lukte niet om het goed te krijgen. Niels en ik hadden al onze bedenkingen bij de ingrediΓ«nten, maar jah , dit is China,hΓ© πŸ™‚
Bleek later, toen we het opgaven, en ons bij de andere 2 gerechten hielden, dat ze er inderdaad opkwam dat het niet Starch moest zijn dat ze moest gebruiken, maar bloem πŸ™‚ gnigni πŸ™‚
Hebben nog onze bedenkingen bij het water, moet mss ook melk zijn maarjah πŸ™‚

Maar de andere 2 gerechten waren echt wel lekker, dus dat maakte het dan weer goed πŸ™‚
En heb goed opgelet hoe het te maken, dus zal dit thuis ook eens proberen πŸ™‚

En dan nu tijdens werk, aan mijn scriptie bezig gezeten.
Zoek juist nog een synoniem ofzo voor
“onverwacht” maar moet beginnen met een “U”
“geloofwaardig” maar met een “C”
en “Verhaal”, “boodschap”, maar moet beginnen met een “S” :p
Zo kan ik de onderdeeltje van mijn scriptie samenvatten tot als ge de eerste letter pakt van de woorden:
– Simpel
– Unexpected “onverwacht”
– Concreet
– Credible “geloofwaardig”
– Emotie
– Storie “verhaal”

krijg je wat garant staat voor “SUCCES” πŸ™‚

zal komen chinees koken voor zij die de perfecte oplossing vinden πŸ™‚
als dat gene mooien deal is πŸ™‚

Responses

  1. Kunt ge niet alle woorden in het engels schrijven …zal beter lukken dan die synoniemen te vinden ?
    Bij ons thuis kookt ge toch zowieso hΓ© ???? hahahahaha

  2. tom
    wie heeft de afwas gedaan,?
    zeg aan jennifer dat we in belgie om pannenkoeken te bakken bloem melk en eieren nemen
    good luck
    meter

  3. Ja inderdaad, in het engels is het veel simpeler me dunkt, daar hebde eigelijk al elk woord voor, das dan al in orde.

  4. of anders..

    Simpel
    Uit het niets/ ~Utopisch (“onverwacht”)
    Concreet
    Charismatisch (?) (“geloofwaardig”)
    Emotie
    Saga..? (“verhaal”)

    De {||charismatische||} beweging is een beweging in het christendom die wordt gekenmerkt door een grote nadruk op {||persoonlijk geloof||}


    En anders gebruikte gewoon andere woorden (met andere betekenis dan wel) die beginne met de letter dajje nodig hebt ? :p

  5. haha πŸ™‚ denk da’k inderdaad bij het engels ga moeten blijven, bij gebrek aan beter in’t nederlands. Hoop dat dit ok is voor school … want scriptie is in het nederlands te doen … ach jah …

    papa: jaat zal thuis wel es koken πŸ™‚

    Meter: dat hebben we haar ook gezegd, mahja, da’s hier China, die doen alles anders :p

    Mich: aan “uit het niets” had ik ook gedacht, maar moet 1 woord zijn :s
    Utopisch is nie echt “onverwacht” maar eerder het ultieme…
    En als’k ik da christemdom ding pak, ga ik heel mijn scriptie moeten wijden aan het waarom “Charismatisch” voor “geloofwaardig” kan staan πŸ™‚ Maar toch super bedankt voor het proberen πŸ™‚

  6. In een poging toch een van mijn woorden te ‘redden’..

    Utopisch is inderdaad niet ‘onverwacht’, maar irreΓ«el, onwerkelijk, dan hoopte op iets da wss nooit zal gebeure, dus onrechtstreeks ook ‘onverwacht’.. :p

    maja engels is idd simpeler :p
    kdacht kprobeer het nog efkes

  7. En ik begin er zelfs niet aan om te “proberen” synoniemen te vinden, ik vind die toch niet,…….maar je mag toch altijd wel eens komen koken bij ons πŸ™‚

    (denk aan die halve koeien die je bij ons al gegeten hebt hΓ© πŸ˜‰

  8. In een ijdele poging om je toch maar eens in mijn keuken te krijgen πŸ™‚ heb ik toch nog eens zitten denken over die synoniemen: kan je het woord “succes” eventueel niet veranderen zodat je niet met die 2 “c’s” zit? bvb door “geslaagd” of “gelukt”?

  9. Haha, zal eens koken ter ere van de halve koe πŸ™‚ don’t worry πŸ˜‰


Geef een reactie

Categorieën

