Gepost door: Tom Staelens | 31/08/2009

My adventures in Shanghai : Deel 2

Ik weet het, het is zeer stil op mijn blog gebleven sinds ik terug in China ben. Dit komt door een aantal redenen. Toen ik juist toekwam in China, en op internet op Facebook en mijn blog wou komen, stootte ik op de Great Chinese Wall. Wat zoveel wil zeggen als: China had deze, en heel wat andere buitenlandse sites, geblokkeerd. Zo geraakte ik bijvoorbeeld ook niet meer op Youtube. Na een tijdje surfen op het internet had ik dan toch iets gevonden om de Great Wall te omzeilen, en dus op al de bovenstaande websites te geraken.

Toen ik dan dus eindelijk op die sites geraakte, had ik het ietwat te druk op het werk om iets te schrijven, en na mijn werk lag ik steeds vrij snel in slaap. In de week kwam er dus ook niets van om iets om mijn blog te typen. Ondertussen ben ik van appartement veranderd, en hier is nog geen internet. Dus ben nu, zaterdag 29 augustus 2009, op mijn kamer iets op ‘word’ aan het typen, en zal dan proberen dit zo snel mogelijk online te zetten.

Foto’s gaan er ook nog niet direct bij zijn, moet eerst eens achter een fototoestel geraken (het toestel van de vorige keer heb ik niet terug meegenomen, gezien dat mij meer in de steek liet dan iets anders).

Hoe was mijn China tot hiertoe?

Ik ben hier dus zondag toegekomen om 8 uur ’s morgens plaatselijke tijd. Van de luchthaven de taxi genomen naar mijn appartement. De eerste 5 dagen sliep ik nog op hetzelfde appartement als tijdens mijn stage. Zondag toegekomen op het appartement, heb ik eerst even kennis gemaakt met de twee personen die daar leefden: Freda en Piotre. Daarna lag ik vrij snel in slaap.Van 2 uur ’s middags tot 9.30 ’s avonds. Toen werd ik even wakker, checkte even mijn internet, merkte dat Blogger en Facebook geblokkeerd waren, en kroop dus maar terug mijn bedje in.

Vanaf maandag begon ik dan al te werken. Het terugzien met zij die ik al kende, en ook 2 nieuwe: Peadar en Russia. Eerst even wakker worden, en dan mijn hele lading Belgische snoep en chocolade bovenhalen. De Chinezen vonden dit super leuk J. De chocolade vonden ze super lekker. Bij enkele andere snoepjes (vooral de zure stokjes en dat soort snoep) trokken ze net dezelfde gezichten als jullie bij hun drank en snoepjes! J Super grappig!!!

De andere dagen zijn druk geweest op het werk. Weer zien dat ik overal in mee ben, mijn visum hier in China verder in orde brengen, bankrekening openen, …

Sinds donderdag avond na mijn werk ben ik dan verhuisd naar Mat (zie foto’s vorige blog) zijn appartement, en hier blijf ik 1-2 maand tot ik oftewel met Freda, oftewel alleen op zoek ga naar appartement. Dat staat nog niet helemaal vast.

Hoe mijn eerste weekend verloopt zal ik proberen in de loop van volgende week hier te posten. ik ga nu eens onder de douche kruipen, en dan eens wat inkopen gaan doen in die goede oude ‘Tesco’.

(link naar mijn blog tijdens mijn stage: http://tomstaelens.blogspot.com/ )

Responses

  1. Wel tof dat je een nieuwe blog hebt ….altijd leuk om vanuit het thuisfront iets te horen van “de nieuwe chinese man”

  2. Aah, de Staelens, me een beetje geluk heb ik dees ier gevonden. Anders moet ge zo is de mensen verwittigen dage nen anderen blog hebt. 😛

    Khad u ook juist ne mail gestuurd. Swat, amuseerd u daar nog goe!!!

  3. hello Tom, papa hier, tof dat ik eens iets verneem van jou, we gaan dat hier elke dag volgen.
    Groetjes.

  4. Ahaaaa Hebbes 😀
    Tof dat die oudere berichten ook nog opstaan 😀
    Kheb nog ni alles geleze, ma kwil wel al snel is goeiendag zegge 😀

  5. Vreemd, bij geeneen van die eerste 2 name kannek uitmaken of het nu om jongens of meisjes gaat..

  6. Ah ok. jammer ? :p
    hoe zette zo e fottoke ?


Geef een reactie

Categorieën

