Gepost door: Tom Staelens | 07/09/2009

een tweede weekend in Shanghai

Dit weekend was er eentje zoals er nog velen zouden moeten volgen!

Vrijdag begon ik rustig aan. Eenmaal gedaan met werk, vertrok ik naar Corey (Amerikaan) zijn appartement. Daar stond de poker tafel al klaar, stapeltjes chips klaar om te starten, en da kaarten gedeeld. In totaal waren we met zo’n 7 mensen van alles windstreken paraat voor een avond rustig kaarten. Iedereen startte met een inleg van zo’n 100 RMB, en slechts twee mensen eindigden met een degelijke winst, waaronder ik ๐Ÿ™‚ Mijn avond wist ik af te sluiten met 375 RMB. Niet slecht, al zeg ik het zelf ๐Ÿ™‚ Dit maakte dat ik de rest van mijn weekend zowat kon leven van mijn winst!

Zaterdag had ik dan mijn eerste voetbalmatch. Om 7 uur ’s morgens stond ik al op, klaar om eens sportief te gaan doen hier in Shanghai. Rond 9.30 kwam ik toe op de universiteit, waar ik mijn mede team spelers leerde kennen. Heel wat Belgen en Spanjaarden (ons team is een combinatie van beide). We speelden een vriendschappelijke match tegen oud-studenten van die universiteit die vroeger voor die unif speelden, en nu nog steeds als team samenspelen. De match wonnen we met 2-5 ๐Ÿ™‚ mooie start, alhoewel mijn start iets minder was. Ik begon op het veld, maar moest na 15 minuten al even vervangen worden. De hitte werd me even teveel, en mijn hoofd begon te draaien :s . Tweede helft hetzelfde scenario. Na een 10 tal minuten merkte ik dat ik niet meer zo stabiel op mijn voeten stond. Maar het weer zou nu in principe beter (red. minder warm) moeten worden, en dan zal ik op termijn wel volledige matchen moeten aankunnen.

Terug toegekomen op mijn appartement ging ik op stap naar Electronic City. In Belgiรซ was ik mijn oplader voor mijn GSM vergeten. En dus sinds ik in Shanghai was toegekomen, was ik onbereikbaar voor heel wat ex-kennissen van tijdens mijn stage. In E.C. ging ik dan op zoek naar een oplader voor mijn GSM, en al zeer snel met succes. Eindelijk kon ik weer sms’en naar wat mensen die ik kende van vroeger. Al snel kon ik niet meer kiezen waar ik die avond zou uitgaan en met wie ๐Ÿ˜ฎ

Uiteindelijk had ik dan toch mijn beslissing kunnen nemen. Er waren twee meisjes die ik een tijdje terug had leren kennen, en ben met hun eerst naar Muze gegaan. Daar was niet zo heel veel te beleven. Het is meer een “ik wil gezien worden” club, dan een “ik wil uitgaan” club. Dus zijn we na een uurtje verhuisd naar Zapatos. Daar was heel wat meer ambiance, en daar zijn we dus ook lange tijd blijven plakken. Rond 1-2 uur is nog iemand van mijn werk (Peadre; Ier) ons daar komen vervoegen. Hij was eerst uitgegaan met enkele andere vrienden, maar die waren blijkbaar al snel terug naar huis. Later op de avond/ochtend zijn we dan naar Mao’s geweest. Toffe club, goede ambiance, en daar hebben we onze nacht dan afgesloten. Om 7 uur (’s morgens ๐Ÿ˜ฎ ) lag ik dan eindelijk terug in mijn bedje!

Ga mijn blog hier even bij laten. Tijd om te eten. Mijn verhaal van zondag komt er nog op, later op de dag of morgen.

Groetjes vanuit Shanghai!!!!
Tom

Responses

  1. Misschien ook te weinig geslapen tussen het pokeren en de voetbal ??
    En misschien wat last van de longen door de sigaretjes ???
    Ziezo de mening van uw nuchtere “ma” !!
    hahaha

  2. Haaahaha 10 menute ๐Ÿ˜€
    neenee klach maar, volgens mij zit daar in China ni al te veel zuivere lucht in dieje lucht..

  3. Yuu Staelens,

    Hoe zit het daar e ? Goe precies aan uwen blog te lezen . Ge hebt wa gemist ze , ik em voor het eerst is deftig gewonnen met de poker ๐Ÿ˜‰ Eergisteren 9 euro en gisteren 5 euro winst , en veel van stijn kunne pikke ๐Ÿ˜€

    Doet da daar nog goe e man !

    • super! doet da daar nog goe, plunderd dienen stijn ma goe leeg ๐Ÿ™‚

  4. een โ€œik wil gezien wordenโ€ club hebde daar ook ofwa!? ๐Ÿ˜‰
    Ben blij da ge u daar goe amuzeerd. ge zit ni stil zo te zien!


Geef een reactie

Categorieën

