Gepost door: Tom Staelens | 22/09/2009

Niet enkel feesten…

Blijkbaar vragen best wat mensen zich af: “Wat doet Tom daar van werk eigenlijk?”. Mijn leven bestaat hier dus niet enkel uit uitgaan (spijtig genoeg). Meeste deel van de week zit ik, zoals de meeste werkende mensen, achter mijn bureau’tje te werken.

Momenteel doe ik wat marktonderzoek naar mogelijkheden voor een nieuw project. Wat dit project nu exact inhoud zal ik later wel eens uitleggen, zal het nu houden bij “we maken een community voor venues (bars, restaurants, clubs, …) en daaraan gelinkt een community voor de mensen die deze plaatsen bezoek, om hieruit data te halen, en het eenvoudiger te maken voor venues om te communiceren met hun klanten”. Dat is in het heel simpel wat we doen. Zit natuurlijk wel heel wat meer achter, maar dan ga ik best wel even bezig zitten om dit allemaal uit te typen.

Dus momenteel schuim ik websites af naar informatie, bezoek ik plaatsen (= venues) en probeer de manager te contacteren, en wat informatie van hem/haar te krijgen over wat soort mensen hun plaats bezoeken, of ze gebruik maken van ‘membership cards’.

Die membership cards, dat is echt iets “hype” hier. Heel wat locaties hebben een soort van “club” kaart voor mensen die hun plaats bezoeken, en koppelen hieraan voordelen, zoals kortingen. We hebben dit in België natuurlijk ook, maar niet in zo’n enorme hoeveelheden als hier in China.

Ook ben ik deze vrijdag & zaterdag naar een beurs (International Expat Show) geweest. Daar heb ik ook met wat bedrijven gepraat, om wat informatie te krijgen, om zo ons product beter te maken.

Dit alles steek ik in een database, zodat deze informatie later eenvoudig teruggevonden kan worden, en gebruikt worden.

Buiten dit doe ik ook nog enkele andere kleine projecten, zoals zorgen dat een blog van een Belg hier in China in het Chinees vertaald wordt, …

Geeft dit een idee wat ik hier zoal uitsteek, buiten feesten 🙂

Greetz vanuit Shanghai!
Tom

Responses

  1. Voor zover we ons herinneren had jij hier zo’n
    membership card bij een fitness club ????

  2. Oe gy vertaald dus nederlands naar chinees ?
    Of ge zorgt ervoor da iemand da doet ?

  3. WOW, heb eindelijk jouw blog ook gevonden en zit dus nu al een half uurtje alles te lezen. 🙂

    Leuk dat je het daar terug zo goed stelt. Zijn de Chinese feesten ook meegevallen en is alles nu nog geblokkeerd of geraak je terug gemakkelijker op blogs en zo?

    Het is hier voor de moment serieus aan het onweren; blij dat het eens regent want we waren hier bijna aan het uitdrogen! Jaja, in België…

    Veel groetjes en het beste daar nog!
    Hilde en Yves

  4. awel man we horen u ni meer ??


Geef een reactie

Categorieën

