Gepost door: Tom Staelens | 08/02/2010

The 8-fingered man!

Hallo,

Vandaag weeral een mooi verhaaltje klaar, al zal het me wat tijd kosten op het opgetypt te krijgen.
Het begon allemaal gisteren om 3 uur. Ik had afgesproken om samen met Wang Yang mijn Sichuan (red. pikant) kookkunsten bij te schaven. Ik had mijn kookbook, en zij had ook een kookboek mee samen met enkele (pikante) ingrediënten. Na even op mijn appartement te hebben overlegd wat we gaan maken, en welke ingrediënten we nodig hadden, vertrokken we naar de winkel.

2 uur later, en een boodschappen tas vol met allerhande groeten, vlees en kruiden, gingen we aan de slag.
Taak 1: alles pellen, kuisen en snijden. Tom dacht bij zichzelf: zo vader, zo zoon; hij kan goed koken, dus ik moet ook ergens dat goed kunnen, en ging aan de slag met het mes. Wat was dat een foute gedachtengang!

Ik was ongeveer 5 minuten ver, en het noodlot sloeg toe. In al mijn ijver met het fijnsnijden van de knoflook met mijn gloednieuw (en zeer scherp) ikea mes, sloeg ik plots een kreet. Jaja, je kan het al raden… Tom is het topje van twee van zijn vingers (zie foto) kwijt! Een snelle sprint naar de badkamer, met een bebloed hand onder de kraan met ijskoud water, dan twee vingers behandeld met isobetadine, de goede zorgen van Wang Yang en 2 plakkers later zag het er even al veel beter uit.

Probleem was, vanaf het moment dat ik gelijk wat van inspanning deed, hoe klein ook, zaten mijn vingers weer onder het bloed, en kon ik terug van vooraf aan herbeginnen.

Wang Yang liet me niet meer in de keuken toe, en al helemaal niet meer in de buurt van het mes. Ik moest me dus maar gehandicapt terugtrekken en kon me enkel bezighouden met opschrijven wat zij deed, zodat ik het later nog eens kon herhalen. Foto’s trekken lukte ook niet voor lang, omdat de batterij het begaf.

Voor het openen van een fles wijn bij ons eten, moest ik nog eensnelle sprint trekken naar de winkel naast mijn appartement, omdat de flessenopener die ik had, van Chinese kwaliteit leek te zijn!

Man man man, wat een ramp, en toch een supergrappige avond …

Mijn nieuwe keukenprinces heeft me ietwat later een heerlijke maal kunnen voorgeschoteld 🙂 gelukkige heb je voor chopsticks maar 1 hand nodig, en kon ik daar alleen mee uit de voeten 🙂

We hebben nog een hele poos met mijn vingers gelachen, en regelmatig ons even moeten terugtrekken in de badkamer voor een nieuwe lading plakkers 🙂


Volgende week neem ik haar mee uit naar Chopsticks, waar er een beduidend kleinere kans is om gehavend uit de strijd te komen 🙂

Dus wat hebben we geleerd vandaag?
1) Geen messen meer in de buurt van Tom!!!
2) Heb altijd een opgeladen fototoestel op zak
3) Voorzie steeds een lading plakkers in de buurt van de keuken
4) Wanneer je wilt koken, zorg voor een keukenprinces, die kan inspringen wanneer jouw kunsten het laten afweten…

Groeten van de de 8-vingerige man uit Shanghai,
Tom!

Responses

  1. Het is ondertussen al duidelijk dazze daar in China ongelooflijk rare dingen opeten, maar u eige vingers tussen de soep draaie gaat der misschien toch ewa over..

    • troost u jong, ik zen der veel gehavender aan toe dan u vingers, gy mist 1 hand, ik kan nauwelijks stappe :s

      • hem’t willen horen… ajajaj… chocolate manneken,hé :p gaan’t al wa beter nu?

    • ze hemme daar toch nen naam voor: kanibalisme 🙂

  2. LAP, nog maar pas benoemd en al 2 stukjes ere-ambassadeur kwijt ……

  3. wie is da? 😀 Scarlett al vervangen?

    • Nog niet :p ik hou je wel op de hoogte 😉

      • doen! 😉

  4. Hé bien, première photo, duvel, Carlsberg et Stella…

    C’est quand même être meilleur que la bière du coin…
    (Si tu veux j’ai aussi un truc pour pas se couper au couteau quand on cuisine, ça t’intéresse??)

    • haha bien sûre que ça m’intéresse 🙂 c’est toujours bien d’apprendre de truc pour se pas faire mal 🙂

  5. ah, ça m’intéresse aussi 🙂

  6. Is da nu u vriendin ?? want ik vind geen foto’s van haar 😉


Geef een reactie

Categorieën

