Gepost door: Tom Staelens | 17/02/2010

vuurwerk is tof … voor 1 nacht!!!

Hallo allen!

Gisterenavond was weer tof *sarcastisch*.

Rond een uur of 9 ’s avonds begon het. 1 of andere pipo had blijkbaar nog een hele lading vuurwerk vergeten af te steken tijdens Chinees nieuwjaar. Dus van 21.00 tot 22.30 was er, net naast mijn appartement, een massa aan ‘boem’ en ‘pfhieuw’ en ‘bang’. Verstaan wat er op tv gezegd werd, werd een hopeloze opdracht. Tot zover kon ik er nog mee leven. Om 22.30 bleek hij zowat alles opgeschoten te hebben (toch wel makkelijk zo’n 400 vuurpijlen denk ik) en dacht Tom: ‘tijd om in mijn bedje te kruipen… was dat even buiten de Chinezen gerekend!

Om 23.00 ontdekte blijkbaar een andere Chinees nog een nieuwe lading vuurpijlen! En deze had er niet beter op gevonden dan deze zowat pal onder mijn slaapkamer raam af te steken, en dit met de regelmaat van 1 vuurpijl per minuut. Had hij nu slechts 5 pijlen gevonden, ok… maar neen, blijkbaar had hij nog een mooie lading van een dikke 30 pijlen liggen. Reken snel even uit, en dit maakt zeker 30 minuten lang lawaai!!! Daar ging mijn slaap. En dus nam ik maar gauw even mijn camera erbij…

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Rara wat gebeurde er toen deze zijn laatste pijl had afgeschoten? Tuurlijk! Blijkt één of andere Chinees verder op de straat ook nog wat pijlen te vinden onder zijn matras, en vond dit een meer dan geschikt moment om ook deze af te vuren!

Nu hoop ik van harte dat geen enkele andere Chinees vanavond nog een lading vuurpijlen in zijn sok vindt, want morgen moet ik er heel vroeg uit! Morgen komen namelijk mijn 3 stagairs hier toe in Shanghai, en moet ik deze om 8.15 oppikken op de luchthaven. Dit betekent een goed uur onderweg, en dus grof geschat, wordt dit opstaan rond 6.00 ’s morgens! Haha, die weten nog niet wat hun de eerste avond te wachten staat => vuurwerk!!! πŸ™‚

Oh, en dit wou ik al langer even vermelden:
Zoek op internet (of youtube): I survived a Japanese Game Show!

Supergrappig! echt, kijken!!! Is mijn vaste tv-show (die gisteren half de lucht in vloog door de Chinees en zijn vuurwerk) en 1 van de grappigste zaken (buiten de echte Japanse gameshows) die ik ooit zag op tv.En zo weten jullie ook weer wat er binnenkort vakkundig om zeep wordt geholpen door de Belgische tv-makers (zoals ze met ‘whole in a wall’ wisten te doen).

Prijsvraag van de dag: raad met welk geluid ik werd begeleid tijdens het schrijven deze blog?

Groeten vanuit Shanghai!

Tom

Responses

  1. Als ge terug thuiskomt organiseren we een groots voorwerk !! πŸ˜‰
    (om je te plezieren ;-))

    • gaat u serieus mogen inspannen om enigszins in de buurt te komen van een Chinees vuurwerk (dat je hier gewoon op straat kan kopen).
      Denk dat ik één dezer zo is doos ga kopen, en die Chinezen die mij wakker hielden, het eens mooi betaald zetten… alhoewel… met een mes werken lukt me niet… wat gaat dit dan geven met vuurwerk? mss beter niet :s

  2. Je was beter naar Nederland gegaan voor jouw stage, daar is vuurwerk verboden :-)…….maar ja, daar is het eten waarschijnlijk volgens jouw normen zo lekker niet πŸ˜‰

  3. daar krijg je vooral: een “broodje gezond” πŸ™‚

    • lol… broodje gezond zou me wel smaken hoor πŸ™‚ en vuurwerk, ach jah… da betekent 1 week niet slapen… al de andere weer wel πŸ™‚

  4. Voor die prijsvraag: waarschijnlijk een van de vele Marco Borsato klassiekers van u collectie?

  5. Maar neen,…niet Marco Borsato,……wel DANA WINNER !!! πŸ™‚


Geef een reactie

Categorieën

