Gepost door: Tom Staelens | 19/02/2010

De Chinees en zijn sok

2 dagen geleden; of simpelweg mijn vorige post; hoopte ik dat diezelfde avond geen enkele Chinees enkele vuurwerk pijlen of ‘krakkers’ vond in zijn kous… was dit even ijdele hoop!

Bleek dat woensdag de dag van het geld was, oftewel de dag waarop je rijk zal worden door vuurwerk af te schieten… en oh! alle Chinezen zullen hier weldra zwemmen in het geld, de regen zal vervangen worden door briefjes, beton door munten, …

Het vuurwerk die avond was namelijk beduidend nog grootser en luider dan Chinees Nieuwjaar zelf! Mocht je deze avond zelf willen herbeleven, doe het volgende:

1) open elk filmpje van vuurwerk dat ik hier ooit heb gepost
2) zoek nog tien andere filmpjes over vuurwerk
3) Zet deze in loop (herhalen) en laat deze allemaal tegelijkertijd afspelen
4) Schakel elke luidspreker in huis aan op je pc
5) haal nog eens elke luidspreker van de buren erbij (incl. versterker)
6) draai nu elke luidspreker tot op het maximum
7) laat dit afspelen van 7 uur ’s avonds (of het moment wanneer het donker wordt) tot 4 uur ’s morgens

Nu heb je een perfect idee van wat mij is overkomen, de nacht dat ik om 6 uur ’s morgens moest opstaan om achter de stagairs te gaan, en deze een hele dag moest wakker houden (nu incl. mijzelf) om over hun jetlag heen te geraken !!!

groeten vanuit Shanghai,
een vermoeide Belgische Chinees!

Responses

  1. ziet er leuk uit! 😀 iemand van mijn klas was ook in china om daar iets me stelte ofzo te doen ;P nog altij eve leuk daar?

    • ‘iets met stelten te doen’… dat kan ook best wel vanalles zijn… en jah hoor, hier alles super 🙂 buiten dan dat verdomde vuurwerk… nog 3 nachtjes volhouden, dan is het in principe gedaan…

  2. duurt da zo lang nieuwjaar?! en hoe is het met Scarlett? 😀 is ze al verangen? ;P

  3. Die chinezen hebben blijkbaar niet veel slaap nodig;…….maar ja, bij hen valt dat toch niet op als ze moe zijn van achtereenvolgende nachten niet te kunnen slapen, hun ogen zijn sowieso al altijd half dicht 🙂

  4. Knal,knal,knal ……!!Nog een weekje geduld en je bent er mssch wel vanaf !
    Toch wel tof voor die nieuwe stagiairs dat er direct iets te beleven valt . 😉

  5. dag tom
    hier meter

    hoe gaat het met je en met je scarletje ?
    veel kussen
    meter

  6. kzou da nochtans wel is wille zien da vuurwerk ze, maja dan wel voor ma 1ne nacht, ik kan al ni slape as der buite mense maar zachtjes aant prate zijn, laat staan me vuurwerk vlak bij mijn raam :d

  7. Ik heb al het vuurwerk nu gezien en gehoord !
    We hebben lekker gegeten . nu nog een tasje koffie en een taartje .
    Ik ben blij u gehoord te hebben aan de telefoon .
    Dikke kus
    Meter

  8. als ik het goe verstaan heb dan hebt ge een hele week vuurwerk gehad ???!!!
    ik wil da echt is in het echt zien Ê 😀
    en zijde nog met scarlet of is het al de andere geworde ??? xD

  9. kunde daar ni me wa kleingeld (voor hun grof geld) zwaaie om hun te late stoppe ?

  10. Geen reacties meer van Tom……ik denk dat diene sukkelaar in slaap gevallen is,………..hoe kan het ook anders,…..zullen we hem even wakker maken met een superknallend vuurwerkje??

  11. Hoe is het ondertussen nog met jouw vingers?

  12. Er bestaat nu een nieuwe versie van ÊÊn van de gekende disney-films:………. de schone slaper 😉

  13. zitte klage bij tante mireille da we ni sture ma nu antwoorde wel ni Ê, ga da ook is aan tante mireille zeggen ze =p


Geef een reactie

Categorieën

