Gepost door: Tom Staelens | 25/02/2010

overview in fast-forward…

wow… als ik reacties wil, moet ik me gewoon even stil houden 🙂 haha!

Hier op het kantoor is het momenteel zeer druk!
Sinds vorige donderdag zijn de stagairs in China geland.
Die dag zat helemaal vol met allerhande formaliteiten en hun die dag wakker houden, om hun van een zware jetlag te besparen. Wat ik echter niet had voorzien, was dat ik blijkbaar ook mezelf moest wakker houden, door het vele vuurwerk van de vorige nachten! Gelukkig is het vuurwerk nu zogoed als voorbij. Zo hier en daar nog wel eens een pijl met bijhorende knal, maar valt best wel mee.

Sinds deze week is ook China ontwaakt uit zijn nationale Nieuwjaar vakantie. Dit betekent dus dat heel China terug aan de slag is gegaan, en ook bij ons dus het werk in een stroomversnelling wordt gestoken om de afgelopen vakantie terug in te halen.

Daarbovenop komt dan ook nog eens dat de nieuwe interns moeten ingeleid en begeleid worden in ons bedrijf, hun taken en drie maand stage hier. Regelmatige vergaderingen om hun weer van enkele nieuwe zaken op de hoogte te brengen. Hun taken moeten regelmatig nagekeken worden en bijgestuurd worden. Zoals je hoort, mijn leven bestaat dus duidelijk niet enkel uit ‘uitgaan’ haha!

de prijsvraag van vorige blog was een duidelijke misser voor Mich en Hilde&Yves haha! nops, geen Marco Borsato of Dana Winner, maar een salvo aan oorverdovend vuurwerk… lol!

En een kleine update in mijn liefdesleven speciaal voor de nichtjes en andere geïnteresseerden:
Mijn relatie met Scarlett is al even over.
Maar sinds zondag 00:20 ben ik samen met Wang Yang (or Rita in het Engels, maar zelf hoort ze het liefst Young Young; vrouwen… tss…haha!). Dat is het meisje dat je regelmatig ziet op de foto’s op mijn blog. Die zondag, na het uitgaan en geslapen te hebben, ben ik samen met haar al een bezoekje gaan brengen bij de groot-ouders. Zij moest naar bij hun naartoe, en vroeg of ik mee wou.
Oorspronkelijk zou het enkel wij twee zijn bij haar groot-ouders… tot als de familie en vrienden hoorden dat er een 外國人 (wàiguórén oftewel buitenlander) tot bij de groot-ouders kwam… plots kwamen de moeder en nicht ook langs, en nog een hele meute andere mensen die ‘toevallig’ eens passeerden… haha!

Was een rare maar grappige en toffe ervaring. De Opa kwam steeds met zijn wereld map naar bij mij op zaken over België te vragen, en de Oma en moeder leerden me hoe dumplings te maken. Volgende keer dat ik daar ga, gaan ze me ook leren hoe de vulling voor de dumplings zelf te maken. En tijdens het eten stonden ze versteld van mijn chopstick-kunsten. Lekker gegeten, maar sommige zaken waren wel pikant! wow!

Ga blog postje hier al afsluiten, nog heel wat werk te verzetten voor vandaag. Zal proberen tegen volgende post weer een serie foto’s en video’s er bij te voegen van enkele grappige en nieuwe zaken.

Groeten vanuit Shanghai!

ps: de vingers zijn terug helemaal genezen… tijd om mijn kookkunsten terug eens bij te schaven!

Responses

  1. Al hoor ik u ’s morgens via skype , ’t is altijd leuk om uw blog-stukske hier te komen lezen .
    Zeg aan dat meisje dat jullie volgend WE bij meter en peter ,of bij oma komen eten (zomaar effe snel op en af ;-)) …En ge zult zien hoeveel kandidaten er hier zullen zijn ,om ook tot daar te komen !
    Misschien VOORAL : de nichtjes !! 😉

  2. Ni wa raar, vooral vo die grootouders, om gene chinees aan de zijde van hun kleindochter te zien?
    Of zijn ze zo traditioneel ni?

    • was eerder ‘spannend’ om een buitenlander daar te hebben denk ik :p en grappig wss, omdat mijn ‘Chinees’ niet altijd even goed is, en ik soms zaken zeg die totaal op niets slaan…

  3. aja waarom ni!! 😀 ge gaat haar toch ooit is meenemen naar hier é want oké via foto’s hebben we haar al gezien ma in het echt nog ni é :p
    hoort ge die scarlet eigenlijk nog en vond ze het erg? Ja ik wil da allemaal weten é 😀

    • haha zullen zien, he… hangt der een beetje vanaf of ze ook een paspoort kan krijgen (niet zo simpel in China als in Europa etc.) voor naar België te komen. We’ll see… en Scarlett… hoor ik niet meer van… ach jah… 🙂


Geef een reactie

Categorieën

