Gepost door: Tom Staelens | 08/03/2010

stagairs, eten & m’n vriendin

Hello België!

Wow…even drukke dagen achter de rug, en deze week zal niet anders worden! Vorige week was zelf niet enkel druk, maar ben ik daar bovenop lichtjes ziek gevallen. Door de continue verandering van heel warm naar koud en omgekeerd begon ik woensdag/donderdag een verkoudheid te ontwikkelen, die vrijdag/zaterdag alsmaar slechter werd. Ik vreesde even weer naar het ziekenhuis te moeten. Maar door veel in mijn bedje te blijven, niet uit te gaan dit weekend, en de goede zorgen van mijn vriendinnetje, ben ik er zondag weer beter door gekomen, en vandaag weer fris en monter op het werk.

En dit was niet het enige dit weekend! Was ik vrijdag avond nog op mijn gemakje naar een film op mijn laptop (Avatar en Sherlock Holmes, hier al weken in de videotheek voor €1) aan het kijken … bonk … donker! Was heel de electriciteit uitgevallen in mijn appartement. Ik hoopte dat dit niet alleen voor mij gelde, maar voor heel het verdiep, en dat snel iemand dit zou oplossen… bleek echter toen ik buiten polshoogte ging nemen, dat ik de enige was die in het donker vast zat! Ik dan maar overal zoeken naar het schakelkastje, maar nergens in mijn appartement te vinden. En probeer om 22.00 uur dit in het chinees maar eens op te lossen! Gaat dus niet. Tom dus zijn bedje terug in, en ’s morgens vroeg kwam dan mijn vriendin af om mij te helpen dit op te lossen. Heb ik toch even geluk met haar . Zaterdag rond 11.00 ‘s morgens was alles weer in orde.

Wat is er verder zoal gebeurd dezer dagen?

Zoals jullie weten, heb ik hier ondertussen 3 nieuwe stagairs vanuit België: Alex, Barry en Maxime (zie foto’s).

Alex met wat storm in shanghai

Barry die zijn eerste chinese BBQ probeert

Maxime voor de Pearl Tower

Alex en Barry helpen mij met de marketing. Dit betekent zowel op onderzoek gaan, marketingplan helpen opstellen en definiëren, als design. Zij komen beide van de school waar ik studeerde in Aalst. Maxime werkt voornamelijk aan het business plan, vanuit een financieel standpunt. Hij kijkt dus na dat alles wat wij bedenken, uiteindelijk effectief geld zal opbrengen 🙂

Buiten het leven op het bedrijf heb ik hun ook ingeleid in het nachtleven hier in Shanghai… mij nieuwe specialiteit 🙂 haha! Zo heb ik hun, samen met Wang Yang (toen nog niet mijn vriendin) ook eens naar ‘Hooters’ gebracht. Onder velen van ons wel bekent & berucht, maar nog nooit bezocht. Ik wou er al langer eens naartoe, en dit was een uitgelezen moment. Hooters bleek vooral in de smaak te vallen bij Alex (zie filmpje), die ‘spontaan’ mee dansen ging!
Photobucket
Wat meer? Ooh, weer een 3-tal foto’s van heerlijke gerechten in mijn favo restaurant (waar ik dringend weer naartoe moet! een week geleden! wow!)

Ook was er nog een speciale feestdag enkele dagen geleden, waarbij ‘warmte ballonen’ opgelaten werden in shanghai. Dit is een soort van papieren papieren ballon, die onderaan open is. Onderaan is een ‘vuur aanmaak blokje’ vastgemaakt dat je dan moet aansteken. Door het vuur (zoals een luchtballon) vult deze papieren ballon zich met warme lucht, en gaat dan de lucht in. Dit deden we samen met Lizzie en WangYang. Na ettelijke keren te proberen (door harde wind) was het ons eindelijk gelukt en ging ons ballonetje de lucht in… tot een windstoot deze richting de bomen dreef, waar hij dan verstrikt geraakte in heel wat takken. Eerst hoopten we even dat hij alsnog de lucht in zou gaan, maar al snel moest ik de boom in kruipen, om onze ballon er uit te halen, voordat de boom dreigde in brand op te gaan… haha! Weer een nieuwe ervaring… lol!

En natuurlijk, mijn vriendin, waar alles echt super mee gaat… Spenderen heeeeeel wat tijd samen, en kijken volop uit naar het nieuwe ‘queen-size’ bed dat we zaterdag voor op mijn appartement zijn gaan kopen bij Ikea, dat nu dinsdag geleverd wordt en woensdag in elkaar gestoken wordt 🙂 whoehoe! mijn bedje was echt te klein en te hard. Stond deze laatste maand regelmatig op met pijn hier en daar en opkomende blauw plekken van een te harde onderlaag. Een nieuw bed was dus een must! Onze nieuwe aankoop zijn we dan gaan vieren met Häagen-Dazs ijs 🙂 mmm!!! WangYang had voor 200 rmb aan bonnen gekregen van hoor onkel ofzo voor daar te gaan eten, en die hebben we goed besteed 🙂
Van mijn nieuw bed dus nog geen foto’s, maar wel enkele van 王杨 en mij 🙂

Responses

  1. Super zo’n lang verslag …met foto’s en al !!Toppie !
    En man ,man,man …..wat een ijsje . Krijgt ge dat allemaal op ?

  2. Qeeun size bed, ja ja alle exuses zijn nu goed zeker om een groot bed te kopen?
    Ze zien daar alles in het groot zeker, groot bed grote ijsjes. allez als het maar gesmaakt heeft.
    Groetjes
    papa

  3. Jooo Tom, ge kent me niet maar uw ma kent me wel 😉 Via haar dus hier beland en ik ga eens van ’t begin tot ’t einde uw logjes allemaal lezen. Wat een idee om naar ginder te gaan werken!!! Jong toch! Allez, als ik uw vlam zie, kan ik het wel begrijpen, hahahaha, zo’n exemplaren vindt ge ni bij ons, hahahahaha 😀
    Tot laterkes, Tom!

    • haha inderdaad geen flauw idee wie jij bent 🙂 lol … enjoy the blog

  4. Dag Tom,
    Dat groot bed zal wel dienen voor u en wang yang of niet? Ik slaap nog altijd in mijn klein bedje beneden. Donderdag moet peter naar de kliniek om vrijdag geopereerd te worden, als alles maar goed loopt.
    Wanneer zien we u terug? In Juli

    veel kusjes van meter.

    • Dag meter,
      Haha dat groot bed zal inderdaad van pas komen 🙂 En met peter zal alles wel goed lopen… ge weet toch, peter die gaat nog vlotjes voorbij de 100 willen. God geniet nog van zijn laatste jaartjes rust voordat hij continu gaat horen ‘wat zegt hij?’ ‘zeg is dat …’ … 🙂
      Ja hoor, eind Juli ben ik terug in België (de 20ste-21ste)

      groetjes,
      Tom

  5. Ondanks dat die plaats (hooters) “berucht” was woude der toch naartoe ?

    Is in China ne queensize groter dan ne kingsize? Da wilt wel al is verschillen van de USA tot Europa, .. ni dat da eigelijk ook maar een beetje interessant is.. ma kom

    • queen size is inderdaad groter (2m*2m) tegenover de king size (2m*1,8m)

      vroeg me al af waar al u comments bleven dezer dagen, ma ge hebt da precies in één keer goed gemaakt 🙂

      • Jah dacht noggis iets informatiefs te zeggen, maar da’s dus gefaald door de stukken tekst da er ni doorkwamen

      • Dag Tom, tijdje geleden dat we nog gereageerd hebben maar we hebben hier ook in de werken gezeten; we hebben ons dak beter laten isoleren en een zolder laten maken; bracht natuurlijk heel wat stof en vuil mee dus werk genoeg 😦 Maar nu zijn de werken beëindigd en is alles terug proper gekuist en in orde dus….
        Met de studenten die jou komen vervoegen zijn ziet het er een leuke bende uit, vooral Alex lijkt me een echte grapjas. De foto’s van het eten beginnen te verbeteren: deze keer ziet het er echt wel lekker uit! (ik kan niet geloven dat IK dit typ 🙂 En dat ijsje,…MMMMMMM….om te smullen!!
        Heb wel de indruk dat jij vermagerd bent……zo te zien op die foto met jouw muts…je moet wat meer van die lekkere ijsjes eten 😉


Geef een reactie

Categorieën

