Gepost door: Tom Staelens | 24/03/2010

2 voor de ‘blog’ van 1

Het is weer een tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, vandaar nu (dinsdag 23:43) even wat tijd maken om iets neer te typen.

Ik denk dat ik de draad weer moet oppikken van vrijdag avond, het geplande uitstapje naar Paramounts, Avatar-party. Eerst zetten we de avond goed in met een heerlijk etentje @ Chopsticks (waar anders) samen met Mat, Corry, Lili, Will, Yang, Barry, Maxime en mijzelf. Mmmh!!! Na goed gevuld te zijn werd het tijd om ons klaar te maken. We hadden met de interns afgesproken rond 10.30 aan Paramounts.

Spijtig genoeg was het niet zoals op de foto’s die ik ervoor toonde. Hier en daar was er wel iemand met iets blauw aan (een trui ofzo), maar gelukkig was er wel een heuse ‘boom met witte linten’ opgezet in het midden van Paramounts. Voor de interns maakte dit niet zoveel uit. Deze waren helemaal onder de indruk van Paramounts zelf, dat een super club is om je avond in te spenderen. Het werd een hele toffe avond, met 3 nieuwe fans voor Paramounts, die daar het weekend daarop terug naartoe trokken.

Zaterdag en zondag werden eerder ‘tamme dagen’ om ons goed gebruik van de 100RMB open bar te verwerken. Yang en ik spendeerde het meeste van onze tijd zowat op mijn appartement, genieten van enkele goede films (die bij jullie misschien juist in de cinema draaien). We kochten ook een massa aan fruit en suikerriet (heerlijk, doe er mij aan denken om enkele stengels naar België mee te brengen) waar we ons aan te goed deden tijdens de film. Jaja, Tom is een gezonde jongen geworden, die ondertussen ook al heel lang geen cola meer aanraakte, maar leeft op water (en koffie weliswaar).

Maandag was het dan weer werk week. Druk druk druk, zoals jullie konden zien aan mij blog. Veel valt er wel niet over te zeggen. Gewoon… werken. Ik werk momenteel aan het business plan, de design en implementatie van de website, en het sturen van mijn stagiairs waar ik zeker niet over te klagen heb! De avonden werden meestal gevuld met (gaan) eten met mijn vriendin, en een filmpje kijken.

Het weekend daarop werd op vrijdag ingezet met kicker! Het was de verjaardag van Fred, en dit werd gevierd in Big Bamboo, waar er lustig met de kicker-spelers heen en weer geschoten werd. Ik heb mij ondertussen opgewerkt tot 1 van de beter verdedigers in Shanghai op de ‘plastieken’ (Amerikaanse) bakken.

Zaterdag & zondag ben ik de gehele dag op stap geweest met Yang, waarbij we onder andere wat winkelcentra aandeden. Zo heb ik een nieuwe !flashy! pul, een reeks nieuw ondergoed (de vorige vertoonden beduidende gaten) en 2 vleesetende plantjes gekocht. De twee plantjes worden met grootste zorg behandeld, in de hoop dat eenmaal het hier weer super warm wordt in Shanghai (volgende maand) en de muggen de kop boven steken, deze me kunnen helpen het jeuken te beperken. Weet juist niet of vlieg-etende planten ook muggen aantrekken en verteren… bid voor mij!

Ik kan me hierop al een reactie van Mich voorstellen alla “Doch muggen vliegen en dus tot de ‘vliegende’ behoren, zo doen ook vogels. Ik weet niet juist hoe groot u planten worden, maar volgens Wikipedia …” Mich, ik wacht er dus vol spanning op, haha!!!

Nog 1 leegte op te vullen voordat ik hier mijn bedje inkruip: zaterdag avond.

Er was tot hiertoe nog 1 iets dat de stagiairs moesten beleven, om China echt beleeft te hebben. En dit is niets minder dan KTV. En wow, ik denk als we Barry ooit niet meer terugvinden, dat dit de plaats is om te beginnen zoeken. Barry is in het algemeen een eerder iets stiller persoon… tot hij een micro in zijn handen krijgt… jep jep… KTV is the place to be…

Nu nog wat foto’s hierbij uploaden op werk, maar eerst tijd voor mij om in mijn bedje te kruipen.








Hoop dat deze uitgebreide samenvatting van de afgelopen twee weken goed maakt wat er de afgelopen week gemist werd?

Groeten vanuit een Shanghai dat zich klaarmaakt voor EXPO 2010

Tom

Responses

  1. Hello tom hier papa, Waw nogal een superlang verslag. En ik lees tussen de lijntjes dat je het super goed hebt met yang. Als ze maar goed kan koken en mij het een en ander kan leren is het ok , je ziet ik ben niet moeilijk.
    Groetjes papa die elke dag op de blog kijkt of er nieuws is.

  2. Zeg Tom hebben je stagiairs geen blog zodat we eens kunnen lezen wat zij ervaren en hun reacties?

    • haha ze zal u mss de chinese manier van koken kunnen leren 🙂 en de stagairs, die hebben geen blog voor zolang ik weet…

  3. Kga u zwaar moeten teleurstellen; mijn hersencellen gingen deze keer ni verder dan “ah tjeins, vleesetende planten.”
    Verder kommek ni.. Kwist ni eens dat die bloemen vliegen enal opate :s

    Kweet wel da moest ge uwen baardagaam nog gehad hebbe, ge der zo ne plant zou kunnen bijzette, dan nen hoop krekels, en dan zien wie er het eerste ene te pakken heeft.


Geef een reactie

Categorieën

