Gepost door: Tom Staelens | 06/04/2010

Een druk weekend – deel 1

Dit weekend was extra lang. Maandag hadden we vakantie, doordat het die dag ‘Tomb Sweeping Day’ was, de equivalent van Allerheiligen/Allerzielen. Whoehoe! Vakantie!

Vrijdag na het werk ging ik Yang gaan oppikken aan het metro-station, en gingen we samen van mijn werk richting huis. Haar moeder had weer een hele resem eten klaar gemaakt, die ik dan gewoon nog moest opwarmen eenmaal thuis toegekomen. Stoofvlees, garnalen, baby bamboo en champignonen. Mmhhh, lekker. Rare combinatie, dat wel. Maar ik ben ook niet voor niets in China, en niet in België. Haha!
Na gegeten te hebben nog even op ons gemak wat tv gekeken, en dan ons bedje in gekropen.

Zaterdag hadden we met de stagairs afgesproken om om 3 uur eens een BG bar (Board Game) uit te proberen. Je betaald 30 RMB/persoon (€ 3), en dan kan je zo lang spelen als je wilt, inclusief gratis (non-alcolische) dranken. Is een vrij grote ruimte vol met tafeltjes en stoeltjes, waar je dan samen met vrienden kan kiezen uit een hele resem gezelschap spelen. Van 3 tot 6 daar dan gespeeld, en 3 nieuwe spelletjes leren kennen, waarvan ‘Scotland Yard’ de tofste was! Een aanrader.

Om 6 uur trokken we dan richten huis. Samen met Maxime en Barry gingen we eerst iets eten (Alex voelde zich niet zo goed). Sushi! Iets dat Barry nog nooit had gegeten. Zoals ik denk ik reeds in eerdere post typte: 6 RMB het schoteltje. Super!

Daarna namen we afscheid van de stagairs, en vertrokken we richting ons appartement, waar we vrij uitgeput snel in slaap vielen. Haha!

Vandaag zondag. Op dit moment ben ik bezig met de was te doen, en is mijn vriendin juist terug van de kapper. Straks gaan we naar de Carrefour, waar heel wat buitenlands voedsel te vinden zou zijn. Daar doen we dan wat inkopen om morgen zelf nog eens te koken. Maar niet vanavond, vanavond gaan we naar een Japans all-you-can-eat restaurant.

Ik ga hier nu afsluiten, en me wat bezighouden met Yang!

Groetjes!

Tom

Responses

  1. Ge zegt Yang, en ze noemt Wang Yang, is da dan haren achternaam?
    Noemt zij u dan ook Staelens?
    Of noemt ze Wang Yang en dan nog nen achternaam?

    • Voornaam: Yang
      Familienaam : Wang :p
      En zij noemt me alles buiten Tom, want haar uitspraak ligt te dicht bij ‘dom’ :p lol

  2. Tja , dan is onze vraag : “hoe noemt ze u dan ?”
    : “YONG ” ?

  3. hoe noemt z u dan ? en wa is uwe chinese naam of weet ge da ni? en als ge in belgië zijt ga ge toch ook is zo iets van ginder maken é ? of kunt ge da ni ?? 😀

    • haha gewoon nicknames die zowat elke week veranderen…
      gaande van ‘cutie’ tot ‘old bald man’ lol…

      ben aan’t oefenen om zaken te maken… gaan wel heel wat zaken van hier dan moeten meenemen…

  4. zoveel eten

  5. dat nieuw bed is zeker al versleten

    • Je “wat bezig gehouden” Yang,…..wat moeten we ons daar bij voorstellen hm?
      Maandag dus waarschijnlijk moe en uitgeput en dan veronderstel ik dat je van die “TOMB SWEEPING DAY” een TOM SLEEPING DAY gemaakt hebt 🙂

      • haha neeh, hebben er juist een heel actieve ‘park’ dag van gemaakt 🙂

    • neeh leeft nog hoor 🙂 dat kan wel tegen een stootje 😉 lol


Geef een reactie

Categorieën

