Gepost door: Tom Staelens | 05/05/2010

Een zeer lang weekend!

Dit weekend beloofde een zeer lang weekend te worden! whoehoe! We hadden vrijaf van vrijdag tot en met dinsdag, door de opening van de Expo. Dit verlof werd gegeven enkel voor Shanghai, om de ‘spirit’ van de mensen op te krikken voor de grote opening, alsook om de wegen vrij te hebben voor al de belangrijke politici etc om makkelijk tot aan de expo te geraken.

Het verlengd weekend werd gevuld met enkele drukke dagen, alsook enkele dagen gewoon lekker ‘lui’ wezen.

Maar eerst belangrijk nieuws: mijn flat mate is weg. Het appartement helemaal voor mij alleen op dit moment, alhoewel ik op zoek ben naar iemand nieuw om de kosten mee te delen, die dan in de leegstaande kamer zou intrekken. Ik heb al enkele mensen over de vloer gehad, maar tot hiertoe zonder succes. Maar waarschijnlijk vanavond en in de komende dagen komen meerdere mensen een kijkje nemen naar het appartement. Hopelijk vind ik snel iemand.

Dit goede nieuws (eindelijk verlost van Lizzie) houdt ook in dat Bram en Elien (als deze nog steeds afkomen naar Shanghai?), alsook mochten anderen de drang voelen om een bezoekje te komen brengen, in principe makkelijk bij mij op het appartement kunnen logeren. Ik moet dan juist nog ergens een veldbed ofzo op de kop tikken, wat dekens en kussens, en dan ready to go πŸ™‚

Lizzie deed daar steeds wat moeilijk over, voor mocht er iemand komen van de familie etc, maar dat probleem is bij deze dus uit de weg geruimd πŸ™‚

Het verlengd weekend dan. Vrijdag kwam er eerst iemand zien voor mijn appartement, en daarna keken Yang en ik tam naar enkele films op mijn laptop.

Later op de avond was het dan tijd om te gaan eten met Yang haar familie voor de verjaardag van haar nicht. In een knap restaurant werden we rond 7 uur verwacht, waar ik dan werd voorgesteld aan weer een nieuw deel van de familie.Mmmhh… weer lekker gegeten… Natuurlijk probeerde iedereen weer mijn Chinees uit, wat nog steeds best wel een tegenvaller is. Maar ik kon wel iedereen (en speciaal haar nicht) trakteren op een ‘Chinese’ versie van ‘Happy B-day’ πŸ™‚ haha! ’s avonds gingen we dan naar het huis van Yang haar tante, vanwaaruit we de show en het vuurwerk voor de opening van de Expo volgden. We dachten eerst tot daar zelf te gaan, maar het was veruit te druk.


Oh en ander goed nieuws dat ik toen te horen kregen => Chinezen mochten geen vuurwerk afsteken tot vandaag ofzo, voor de veiligheid => ik moest niet vrezen dat ik de eerstvolgende dagen na de expo niet zou kunnen slapen door vuurwerk naast mijn slaapkamer πŸ™‚

Zaterdag werd ingezet met druk vergaderen… Zondag was namelijk de trouw van Mat & Yin… En met dat deze 2 hun belangrijke dag vrij weinig tijd hadden gegeven voor planning (amper 2 maand), was er best wel nog wat werk aan de winkel. Zaterdag zaten we dan met wat volk buiten op een terras, met een Stella in de hand, de muziek, film, en planning aan het overlopen. Heel wat zaken werden dan nog in een haast op mijn laptop overgebracht, om zeker te zijn van een back-up van alles, en ik werd aangesteld als DJ van dienst. πŸ™‚


Zondag beloofde een prachtige dag te worden, met op het programma: 31Β°C en een prachtige (maar grappige) trouw. De MC (Master of Ceremony) is makkelijk te herkennen aan zijn opvallende klederdracht !!! hahaha!










Maandag en dinsdag werden omgevormd tot ‘laat ons gewoon lekker tam wezen’, aanwezig waren ikzelf en Yang, waarbij we de hele twee dagen bijna niets deden πŸ™‚

Nu woensdag, weer werken dus.

Groeten,
Tom

Responses

  1. Een heleboel foto’s en een lange tekst met verhaal en details : spek naar mijnen bek …. πŸ˜‰
    Doe zo voort :-)!!

  2. was dat een boedhistisch trouwfeest of een andere relegie

  3. leuk leuk die foto’s !!!! Toch interessant om al die gewoontes en gebruiken van de andere kant van de wereld te kunnen meemaken; zullen wel voor altijd toffe herinneringen blijven.
    Wij (Yves en ik) vertrekken morgen ook nog eens,…..maar dan wel veel korter bij huis (en uiteraard minder lang) dan jij: we gaan naar de Vogezen (Gerardmer), zo’n 500 km-kes van Schepdaal. Het zal echter spijtig genoeg een “winterse” vakantie zijn want ze voorspellen alles behalve goed weer. Het eerste wat dus in de valies stak waren pulls en onze winterjassen hebben we ook maar meegenomen πŸ™‚ Op 23/05 komen we terug.
    O ja, Anderlecht is kampioen, Gent is 2de (en speelt dus ook voorronde Champions League); Brugge is 3de geΓ«indigd; …..maar dat weet je waarschijnlijk al allemaal…..
    Veel groetjes en amuseer je daar maar verder goed!

    • Veel geluk met het weer daar op jullie vakantie!!!
      Hopelijk heb je wat geluk!

      Enjah… Voetbal… tsss :p

  4. oooee lang gelede. Maar sinds een tijdje blokkeert die site altyd zo een beetje :s
    Denk dat da het laden van die fotoplayer is..

    Moet het artikel nog lezen dus nog eve geen commentaar :p

    • lol… is bij mij ook al tijdje geleden dat ik nog iets postte, maar deze week ga ik in principe internet op mijn appartement hebben, en dan kan ik er terug aan beginnen πŸ™‚

  5. amai ge hebt daar precies echt al heel veel vriende Γ© !! die man met die rare hoed op en een bloem vast is dat dan de “priester”?

    • Haha inderdaad… En ik ben veruit de jongste van al mijn vrienden hier πŸ™‚ is wel grappig πŸ™‚
      Jep, dat was zo’n beetje ‘de priester’, maar dan alla ‘ons’ hier in Shanghai πŸ™‚ lekker zot wezen πŸ™‚

  6. dag tommie!!

    wanneer ben je terug?
    en komt je liefje mee? πŸ™‚
    zo ja, dan moet ze gedoopt worden volgens de aloude Beligsche traditie!! πŸ˜‰

    hopelijk tot snel!

    groetjes
    Lolo

    • Yow, tof om nog es iets van u te horen πŸ™‚ hoe is’t daar?
      Ik kom den 20ste Juli terug naar BelgiΓ«…Deze vakantie zal ze nog niet meekomen… zij doet vakantie-jobken, enjah, verkeren ook nog niet zo lang,Γ©… Maar misschien met nieuwjaar dat ze meekomt naar BelgiΓ«, moeten nog zien. Want is niet zo simpel voor Chinezen om een paspoort te krijgen om naar het buitenland te trekken. We’ll see πŸ™‚

  7. Belgische dus…


Geef een reactie

Categorieën

