Gepost door: Tom Staelens | 28/05/2010

Weer wat leven inblazen

Het werd tijd om weer wat leven in mijn blog te plaatsen, voordat deze een sinistere dood tegemoet gaat. En geloof me, ik heb heel wat te vertellen 🙂 Zo ben ik onder andere naar de Expo geweest 🙂 maar dat zal voor de volgende blog post worden. Eerst weer eens even mijn leven van de afgelopen dagen uit de doeken doen.

Sinds korte tijd is het weer wat kalmer op kantoor. De stagairs zijn terug richting België vertrokken, en ik heb weer wat tijd om mij met mijn eigen werk bezig te houden. Het is wel een heel groot verschil. Van 4 personen ‘begeleiden’ en ‘opvolgen’ naar terug mij concentreren op mijn eigen werk. Moet zeggen dat ik dat wel heel graag deed, werken met de stagairs. Maar tijd terug voor het normale werk.

Dit begint best wel heel spannend te worden. Eind volgende/begin de week daarop zou ons project in beta-fase moeten lanceren hier in Shanghai, en er is best wel nog heel wat werk aan de winkel. Het gaan zeer spannende en intensieve dagen worden. Ik hoop echt dat het een schot in de roos wordt, en heb er best wel vertrouwen in. Al zal het iets eerder een plantje worden dat met het nodige water stevig zal doorgroeien tot een heuse eik. Laat ons hopen. Wat ons project is kan ik nog niet zeggen, maar eenmaal het lanceert zal ik zeer zeker de link hier online zetten 🙂 zo kunnen jullie allemaal zien waar ik al bijna een jaar aan werk, en jullie commentaren geven.

Met mij zelf gaat ook alles nog steeds goed. Ik geniet met volle teugen van het leven hier in het bruisende Shanghai. Mijn uitgaan is wel beduidend gezakt naar bijna nihil. Mijn wekelijks meerder maal uitgaan is nu eerder uitzonderlijk geworden. Denk dat het vriendinnetje hieraan schuldig is 🙂 . Met mij en haar gaat ook alles heel goed. Deze vakantie zal ze nog niet naar België meekomen, maar wie weet met Kerstmis/Nieuwjaar 🙂 We’ll see 🙂

Ik weet niet meer of ik dit reeds in een vorige blogpost typte of niet, maar ik ben dus van mijn vorige flatmate verlost geraakt. Het was echt niet langer mogelijk samen een appartement te delen. En met dat het appartement op mijn naam enkel staat… wel, de som was snel gemaakt. Sinds enkele weken deel ik nu mijn appartement met Evan, een Amerikaanse architect die juist in Shanghai is toegekomen. Hij valt echt heel goed mee. Hij is iets ouder dan mij, maar niet veel. Sinds hij introk heb ik dan ook maar internet aangeschaft, en kan nu dus iets makkelijker van thuis uit zaken op mijn blog posten. Het spijtige van de hele zaak is dat ik echter nu weer beduidend meer tijd achter mijn pc besteed dan buiten, maar daar wordt binnenkort weer aan gewerkt.

2 weken geleden was het even schrikken op kantoor. En nog zo geen klein beetje! Iedereen was juist terug van lunch, ijverig aan het werk, zie ik plots in vanuit mijn ooghoek water sijpelen uit de muur van de gang buiten ons kantoor (we hebben een grote glazen deur). Maar nog voor ik echt doorhad wat er exact gebeurde, kwam er echt een stortvloed uit het plafond van de helft van ons kantoor. Via ventilators, lampen, zijkant van de muren, van overal uit kwam er water binnen gestroomd. Gelukkig was het dus enkel de helft van ons kantoor dat overstroomde, en konden we gauw alles van pc’s etc redden naar de droge kant. Goed was ook dat alles wat echt van veel waarde is, in het droge gedeelte stond. Waren we net klaar met alles veilig te stellen, kwam er zelf een stuk ‘plafond’ naar beneden gevallen. Amai, wat een ervaring! Na lange tijd water binnenstromen was het dan eindelijk zo stilletjes aan aan het stoppen. Pascal stuurde de meeste van het werk naar huis, omdat werken toch onmogelijk was. Buiten mijn baas bleven Angela en ik over om te helpen alles terug in orde te krijgen, zodat iedereen toch de volgende dag kon werken. 🙂

Dit is denk ik een korte samenvatting van de afgelopen weken. Even gauw dit posten, iets halen voor te drinken en wat koekjes, en dan beginnen aan een blogpost over mijn trip naar de wereld binnen Shanghai: Expo 2010.

Responses

  1. Da lijkt me ni echt normaal dat er spontaan water begint binnen te ‘druppelen’; laat staan dat het dak mee naar beneden komt :s .. Wa was de oorzaak?
    Waren het goei koekskes?

    • de oorzaak was dat ze de brand beveiliging (ge kent da wel, die spuiters op’t plafond), daarvan de leidingen wouden uitkuisen… dat moet blijkbaar 1 keer per jaar gedaan worden… maar Chinezen kennende, zal dat best wel al langer geleden zijn geweest… enjah… :p


Geef een reactie

Categorieën

